22 Nisan 2009 Çarşamba

SENDEN DAHA GÜZEL





LİVERPOOL:4-ARSENAL:4

Düşünüyorum da Premier Leauge'i sanırım biz futbol severlere panzehir olması açısından kurmuşlar heralde...Geçen hafta basına göre Dünya Derbisi olan fakat aslında en fazla Mahalle Derbisi olabilecek Galatasaray-Fenerbahçe maçının beklenilen futbolun çok çok uzağında kalması ve ardından yaşanan olaylar çirkin olaylar ile zehirlenen bünyemize Chelsea-Liverpool maçı güneş gibi doğarak hepimizi klişe Süper Lig adamı kalıbına sokup "Bunların oynadığı futbol ise bizim ligde oynanan nedir!" cümlesini söylemeye itmişti...



Bugün de gene futbol adına hepimizi zehirleyen Sivasspor-Fenerbahçe maçının hemen ardından Liverpool-Arsenal maçı acil müdahele hızında yetişip gene aynı panzehir etkiyi yaparak hepimizi mundar olmaktan kurtardı.Ha tabi şimdi bu arada bazı detaycı cingöz arkadaşlar "Chelsea-Liverpool maçı Şampiyonlar Ligi maçıydı" diye beni bozmaya çalışabilir ama bu maçı oynayan her iki takımında Premier Lig takımı olması ve Şampiyonlar Ligi'nin son senelerde İngiliz istilasına uğramasını göz önüne alarak,o maçı da Premier Lig maçı olarak kabul edebiliriz.


Neyse konudan fazla uzaklaşmadan bugün ki şahane maça dönelim,Liverpool ve Arsenal ne denebilir ki "İki yiğit çıktı meydane,ikisinde birbirinden merdana!"...Gerçekten gözümüzün pasını silip belki milyonuncu kez biz klişe adamlarına "Bunların oynadığı futbol ise bizim ligde oynanan nedir" cümlesini kurdurdular ya helal olsun.İki takımında maç öncesi önemli eksikleri vardı,Arsenal'de Van Persie,Gallas ve sakatlıktan yeni dönmüş olan Adebayor, Liverpool'da ise kaptanı ve en önemli yıldızı olan Steven Gerrard.Belki Arsenal sene içersine bu sakatlıklardam çokça yaşadığı için bu duruma alışıktılar ve oynamayan oyuncularının eksikliklerini çekmediler ama Liverpool şüphesiz ki Gerrard'ın yokluğunu bu maçta ve bu kritik dönemde çokça aradı.Liverpool aynı Real Madrid'e,aynı Manchester United'a,arada 5'lediği Aston Villa'ya,Blackburn Rovers'a ve Chelsea'ye uyguladığı 4 gollük tarifeyi Arsenal'e de uyguladı ama Chelsea maçında diğer maçların aksine kalesinde de 4 gol görünce Şampiyonlar Ligi'ne veda etmişlerdi,bugün de Arsenal'den 4 golü gördüler ve büyük ihtimalle şampiyonluğa veda ettiler...Aslını söylemek gerekirse burada şu an okuduğunuz cümleler yerine maçın önemli anlarını anlatan 4-5 paragraftan oluşan bir yazı olması gerekirdi amma velakin ben bu yazıyı yazmaktan vaz geçip hepsini sildim,neden mi çünkü bu maç anlatılmaz yaşanır statüsünde olduğu için.Arshavin'in 2. golü ayrı yaşanır üstelik.Maçı izlemeyen veya izleyemeyen arkadaşlara geçmiş olsun diyorum,izleyenlere de ne maçtı be diyorum ve maç hakkındaki gözlemlerimi maddeler halinde yazarak yazıyı bitiriyorum:



#Aslında Arshavin 90. dakika da 4. golü atınca Sun gazetesi tadında bir başlık atmayı düşünüyordum ama Benayoun'un golü planlarımı alt üst etti.Ha başlık neydi dersen ArshaWin'di anam...

#Maçı anlatan İngiliz spiker top ne zaman Torres'in ayağına değse,Torres'e "Golden Boy" diye hitap etti,Torres'de spikeri doğrularcasına "Golden"lığına yakışır iki güzel gol attı...

#Defansta Sagna,kalede de Fabianski mantarlamasa rahat alırdık bu maçı ama...

#Arshavin 1946'dan beri Liverpool'a ligde deplasmanda 4 gol atan ilk oyuncuynuş,yakışır Rus'uma...

#Bu arada Arshavin'in 27 yaşına kadar piyasada olmamasına da hem şaşırıyorum,hem de üzülüyorum...

#Kop sustu bizi dinliyor...

#Ha benim gördüğüm Liverpool'a deplasmanda 4 gol atan 2. Arsenal'li oyuncu kendisi.Zira Julio Baptista 2007 yılında,Carling Cup müsabakasında Arsenal'in Liverpool'u 6-3 yendiği maçta,Liverpool kalesine 4 gol göndermişti,artı o maçta birde penaltı kaçırmıştı...

#Arshavin'in Şampiyonlar Ligi'nde ki Manchester United maçlarında oynayamıyacak olması da çok üzücü...

#Daha önce de demiştim gene söylüyorum seneye bu yılki gibi sakatlık belası ile uğraşmazsa Arsenal şampiyonlukda bizde varız.Go Gunner Go...

#KLİŞE:Bunların oynadığı futbol ise bizim ligde oynanan nedir?


Yazıyı bitiriyorum dedim ama yazıyı hem bu maça,hem Premier Lig' hem de Arshavin'e Duman'dan bir şarkı hediye ederek bitirmek istiyorum,son albümden gelsin oku Kaan:" Kimseyi Görmedim Ben Senden Daha Güzel..."!



Hiç yorum yok: