15 Nisan 2009 Çarşamba

MESSER CHUPS



Messer Chups'nedir dersen işte buymuş:

Oleg Gitarkin ve Zombie Girl lakaplı Sveta Nagaeva’dan oluşan Messer Chups, St.Petersburg merkezli bir rockabilly ve surf müziği topluluğu. 1998'den beri surf ritimleri üzerine yerleştirdikleri melodilerini eskilerin korku, vampir, zombi ve casus filmlerinden aldıkları melodi ve konuşmalarla zenginleştiren Messer Chups, bu genç yaşında kendini kült mertebesine oturtmuş bir isim.

Bir dönem dünyaca ünlü theremin sanatçısı Lydia Kavina'yı da kadroya alan, baştan sona hareketli müzikleri, sahne görselleri ile her daim ilgi çekmeyi başaran topluluğun ismi Almanca'da bıçak anlamına gelen messer ve Chupa Chups lolipoplarından geliyor.

1998 senesinden beri sörf ritimleriyle şekillendirdikleri melodilerini, 50’li ve 60’lı yılların havasıyla birleştirip ortaya oldukça eğlenceli ve karanlık bir sound çıkaran Messer Chups’ın ilgi çeken yönlerinden biri de şüphesiz sahne görselleri.

Her ne kadar grubun müziğinde 50 sene öncesinin izlerini bulmak mümkün olsa da, Messer Chups'ın surf, rockability, caz hatta country arasında gidip gelen eğlenceli müziği aslında geçmişi değil, günümüzü de değil; fakat geleceği kulaklarınıza taşıyor. Onlar sadece geleceğin 50 sene önce yaşanmış olduğuna inanıyor.


Yukarıda ki cümleler bana ait değil, Mtv.com.tr'ye ait çünkü bu grubun yaptığı müziği tanımlayacak kadar derin müzik bilgim yok benim ve fekat bana sorsaydın Messer Chups nedir diye ey okuyucu sana spontane gelişen bir günün harikulade hediyesidir derdim...



Spontaneydi gerçekten Cumartesi günü benim için,çünkü öncesinde hiç bir plan yapılmamışken akşam saatlerinde gittiğimiz Taksim'de arkadaş ortamından,arkadaş ortamına ışınlanmam sonucunda haberdar oldum bu konserden.Arkadaşlarım bana "Rus'a gidiyoruz" dediler,"Nasıl yani?" dedim."Rus bir grup var,Messer Chups diye,bu akşam Dogz Star'da konserleri var,harbiden dehşetler!" gibi genç insanlara özgü övgülerde bulundular,en azından cümle içinde ki "Dehşet" kelimesinin öyle olduğunu düşünüyordum ben ta ki grubun izleyene değin.Neyse olur,gideriz gibi kendinden emin olmayan cümleler kurunca bendeniz,grubun bass gitaristi olan hatunu kesinlikle görmem gerktiğini,koşup kafa atılacak bir güzelliği olduğunu söyleyip söyleyip beni can evimden vurduklarında,konsere gitmekten başka bir çarem kalmadı.Konserin başlamasına doğru Dogz Star'ın olduğu sokakta elimizde biralarımızla,belimizde baltalarımız alkolle ön sevişmemizi yaparken yanımızdan ben diyeyim bir ahu,sen de bir kara melek,bir hatun geçmesin mi .Dediler bu hatundur sana dediğimiz Rus,dedim "O Rus bu çocuğu sever mi bilmem ama bu çocuk sevmek var o Rus'u hede höy!"...




Saatler 23:00'ı gösterdiği zaman konser başlamıştı,benim aklımda eğer ki grubun yaptığı müzik beni sarmazsa en kötü Zombie Girl lakaplı,bassçı olan Sveta'yı izleme düşünceleri vardı fekat elemanlar parçalarını ardarda çaldıkça grup hakkında ki tüm ön yargılarımdan kurtulup,kendimi biraz Tarantino filmlerinden ve çokça o yukarda ki açıklamada da belirtildiği gibi 50'lerin korku filmlerinden çıkan bu eğlenceli müziğin ritmine bıraktım,yaptığım Twist hareketleriyle bezenmiş robot dansı figürlerini görmenizi istermiydim bilmem.Sahnede parçalarla eşliğinde barkovizyon ile gösterimi yapılan eski korku filmleri de oldukça ilginç ve bir o kadar da eğlenceli idi tıpkı grubun müziği gibi.Bir müddet sonra zaman kavramını yitirdiğimizi,grubun son parçalarını çaldıklarını söylemesiyle anladık,zira saat 2 küsüre geliyordu.Tabi ki taa allahın Rusya'sında gelen grubu bis yapmadan göndermek olmazdı, onlar da bizleri kırmayarak bise cevap vererek bir kaç parça daha çaldılar.Ben bu arada iyice Zombie Girl'e kilitlenmiş haldeydim.Grubun gitaristi ve aynı zaman kurucusu olan Oleg Gitarkin herifi çaldıkları son parçaları da bitirdikten sonra grup elemanlarını seyriciye takdim etme faslına geçti.Davulda şu,gitarda bu dedikten sonra sıra bizim hatuna geldi,Oleg herifi bass gitarda Sveta'nın ismini söylesi ile benim kendimi tutamayıp "Allahına gurbaaan!" diye bağırmam ve benim bu içten gelen histerik tepkime konser alanında ki herkesin kahkaha ile reaksiyon göstermesi,ek parantez sanki dediklerimi anlamaş gibi grubunda sürü psikolijisinden etkilenip gülmesi,hep hoş şeyler bunlar,ağaçlar...



O değilde tekrardan bana Messer Chups nedir derseniz okuyucu,size spontane bir günün harikulade hediyesidir derim ve eklerim Messer Chups dehşetli bir eğlencedir ve çokça Zombie Girl'dür.Zombie Girl kurban olunabilitesi çok yüksek bir şahıstır...

Grubun müziği hakkında fikriniz olması için altta ki çok uzun uğraşlar sonucu bulduğum şarkıyı koyuyorum ama bundan daha güzel şarkıları olduğunu bilesiniz.Şimdilik bununla idare edin,başka şarkılarını da bulabilirsem,paylaşırım sizinle,o zamana kadar Yaşar Dedeman Lisesi 9/D sınıfı öğrencilerinden,333 numara Eser Kalın...

Hiç yorum yok: