18 Ağustos 2009 Salı

KÜLLERİNDEN DOĞAN


Bundan 8 sene önce sevdim Arsenal'i.Soğuk bir Aralık akşamında Star'ın yayınladığı Arsenal-Juventus maçını izlerken aşık oldum The Gunners'a.Şampiyonlar Ligi'nin 2 gruplu oynadığı zamanlara ait bir maçtı.Önce ortasını dikip kızıla boyadığı,mohikanımsı saçlarıyla Ljunberg attı golünü,ardından faal futbolcular arasında en sevdiğim oyuncu Henry'nin,o günlerde dünyanın açık ara en iyi kalecisi olan Buffon'un hamle bile yapamayacağı serbest vuruş golü geldi.Juve Taylor'un kendi kalesine attığı golle deplasmanda farkı "1" e indirsede,İsveç horozu Ljunberg,Bergkamp'dan aldığı harika pası Buffon'un üzerinden aşırtarak farkı 2'ye çıkardı...

O gün,bugündür severim ve takip ederim Arsenal'i.Bu 9 senelik süreç boyunca namağlup lig şampiyonluğundan,çifte kupalara,yenilmezlik rekorundan,Şampiyonlar Ligi finaline dahil bir çok başarı gördüm.Nice oyuncular geldi geçti,kadrodan.Viera gittiğinde Arsenal orta sahası çöker dendi Wenger,Fabregası'ı sundu dünyaya,Asley Cole Chelsea'ye imza atınca akıbeti belli olmayan sol kanat Clichy'e teslim edildi.Takımın kalbi Henry,Barcelona'ya gittiğinde Arsenal'in balonu sönecek diyenlere inat sürdürdü Arsenal mücadelesini.Adebayor,Van Persie,Walcott gibi gençlerdi bu sefer Arsene Wenger'in ceavbı.Bu sene başında hem Adebayor'un hemde Toure'nin atılım içindeki City'e satılması çokça eleştirildi ama Arsenal çokça yaptığı gibi kadrosundan kim giderse gitsin gene küllerinden doğmasını bildi.Arsene Wenger'in bu sefer cevabının Denilson,Ramsey,Gibbs,Wilshere,Song,Djorou,Traore,Nasri,Merida,Vela olduğu bu takım ligin ilk maçında kimsenin beklemediği şekilde Everton'a deplasmanda 6 gol atarak,sükse yaptı,gözdağı verdi.Kim bilir belki bu sezonu istenilen yerde bitiremiyecek Arsenal ama Arsene Wenger'in her zaman bir şeyler sunduğu bu takım illaki güzel günler görecek.

Gerçi her zaman gidenin yeri doluyor dedim ama yeri dolmayan bir şey var ki o bana göre Highbury.Yeni stad Emirates her ne kadar çağın şartlarına uygun modern bir stad olsada Highbury'nin o büyülü ortamı,bu yeni stada uğrmamış gibi.Bilmiyorum belki u benim hüsnü kuruntumdur ama ben her daim berbat kamera açılarıyla maçın ekrandan takip edilmesi zor olan Bergkamp ve Henry'nin evi Highbury'i Emirates'e tercih ederim.

Hiç yorum yok: