28 Temmuz 2009 Salı

IBRAKADABRA



Kaç gündür bu formalı resmi belkiyordum yılın takası hakkındaki yorumlarımı yapmak için,kısmet bu güneymiş.Çoğu kişi "Kazanan takım bozulmaz" düsturana istinaden Ibra-Eto'o takasının Barcelona'ya zarar vereceğini savunsada ben bu görüşlere katılmıyorum.Tamam Eto'o Barcelona'ya transfer olduğu 2004 yılından beri kendisinden beklenen gol atma işini layığıyla yerine getirmiş olsada,olur olmadık yerde yaptığı gereksiz çıkışlar ve yaptığı sansasyonel açıklamalarla takıma sürekli zarar vermesi, Eto'o nun gitmesiyle iç huzur açısından olumlu oldu.Gerçi gelen adamda egosu en az Eto'o kadar yüksek ve lafını sakınmayan Ibra olunca insan biraz düşünüyor ama yavaş yavaş olgunluk dönemine giren Ibra'nın İnter günlerine nazaran daha sakin bir yapıya bürüneceğini Barcelona'ya gelebilmek ve hayali olan Şampiyonlar Ligi kupasına ulaşmak için maaşında yaptığı 2 milyon Dolalık fedakarlıktan anlayabiliriz...



Peki Ibrahimovic'in Eto'o ya göre artıları ve eksileri neler olabilir.Barcelona sene boyunca hayranlık yaratan pas odaklı 4-3-3'ünde,pas zincirinin en zayıf halkası Samuel Eto'o'ydu.Genellikle top Eto'o'ya ulaştığı zaman zaten pozisyon çoktan gollük hale geliyordu.Zlatan'ın Barcelona'nın en ucunda olması Barcelona'nın pas trafiğini arttıracakdır ve çoğu posizyonda bencil davranan Eto'ya oranla daha paylaşımcı olan Ibra,Henry ve Messi'ye bir çok asist yapacakdır.Ayrıca Zlatan'ın hava toplarında zayıf olan Eto'o'ya nazaran getireceği hava hakimiyetide yadsınamaz...



Eksilerine gelecek olursak,daha doğrusu Eto'ya nazaran eksiklerine,Ibra daha çok kendi pozisyonunu kendi yaratan bir forvet,Eto'o gibi golü arayan bir forvet değil,misal Eto'o'yu maçlarda arzuladığı gole ulaşmak için devamlı ceza sahası ve çevresinde ordan oraya koştururken görürüz.Eto'o'nun Ibrahimovic'e göre bir artısıda son vuruşları,çoğu kişi bu görüşüme katılmayabilir ama Eto'o'nun bitiriciliği bana göre Ibrahimovic'den daha iyi.Eto'o belki Ibrahimovic gibi fantastik gollere imza atmasada,basit yoldan işini iyi yapan bir forvet.



Bana göre takas edilen forvetlerin artıları ve eksileri bunlardı,görüşlerime ne kadar katılırsınız bilmem ama Ibrahimovic transferinin bu yaz beni en fazla heyecanlandıran transfer olduğunu söyleyebilirim.Şimdi sabırsızlıkla İspanya Ligi'nin başlayıp Ibrahimovic'in sihirini yapmasını belkiyorum!

2 yorum:

lancey dedi ki...

neden bilmiyorum ama ibranın giydiği barça formasının renkleri biraz soluk gibi geldi

alengir dedi ki...

Fotograf kalitesinden galiba,gerçi seçtiğim resimlerde az ışık alan cinsten ama :)