9 Ekim 2010 Cumartesi

MADDE BAĞIMLISI - 7



# 1 yıl 3 aylık bir aradan sonra yeni bir Madde Bağımlısı yazıyorum,vatana millete hayırlı olsun.

# Tabi ki Madde Bağımlısı'nı John Lennon'un 70. Doğum Günü ile açacağız,nice mutlu yıllara güzel adam,sen hiç ölmedin(naiflikse naiflik).

# Ayrıca Jonh Lennon'un 70. doğum yılına özel bu haftayı blogda John Lennon Haftası ilan ediyorum,hergün bir resim bir bişey yayımla kararı aldım,hadi hayırlısı.

# Şimdi gelelim neden 1 yıldan fazla bir süreç blogun göz bebeği(bana göre) Madde Bağımlısı'nı boşladığıma:Tamamen Twitter'ın bok yemesi efenim benim bir suçum yok.Tüm enerjimi alıyor lavuk ki,zaten tembel bir insansanız benim gibi işte böyle 1 senelik bir boşluk yaratıyor.Bir insan 140 karakter ile ne kadar saçmalayabilir görmek istiyorsanız burdan beklerim efendim,gelin konuğum olun beraber saçmalayalım.



# Benim gibi bir House M.D bağımlısı iseniz House başkanın 7. sezonunun başladığını bilirsiniz,başlamak ama ne başlamak.6. sezonun başlangıcı olan 90 dakikalık One Flew Over the Cuckoo's Nest göndermeli bölümden sonra en sevdiğim sezon açılışı oldu ki zaten 6. sezon finali "Hassktir,hasstirk" edasıyla bitmişti ve bu yeni başlayan sezon ile kaldığı yerden erkeklere özgü "Hassskt"ler kaldığı yerden devam ediyor.Karakter dizilerinin en güzel yanı karaktere duyduğunuz aşırı empati,karakterle üzülüp karakterle sevinirsiniz,yeri gelir karakter yerine ağlarsınız o derece,işte o nedendir ki House'un bu sezon ki durumuna hem çok seviniyorum hem de her saniye başı içimden "Bunuda berbat etme,bunuda berbat etme" diyerek izliyorum ki diziyi izleyenler ne demek istediğimi anlaycaklar(spoilersız yazdım yoksa sen ne sandın).




# Resimde ki ablanın bu fotografı nicedir bende mevcut idi kim olduğunu geçtiğimiz günlerde yayına giren Armani parfüm reklamı ile öğrendim.Adı Emily DiDonato(Google it),İtalyan(ki İtalyan kısmını tahmin edebildim) ve İrlanda(bu süpriz oldu) kırması Amerikan vatandaşı ve kendisi 1991,yazıyla bin dokuz yüz doksan bir doğumlu.Vay nisteelroy vay!

# "Beni sevmeye mecbursun,sana üç gün muhlet"(Murat Soydan,Türkan Şoray'a gider yaparken,Zulüm filminden)

# Magarada doğduğum için utanıyorum(Kaptan Mağara Adamı)

Hastayım İkilemesi:

# Şimdi eşim dostum beni hastayım sanıyor,rastayım bunu kimse bilmiyor(Bob Marley)

Şimdi eşim dostum beni hastayım sanıyor,Marstayım bunu kimse bilmiyor(Marslı Marvin)

# Facebook'da kapatılmak üzereymiş:

ABDULLAH GÜL:Sansür yok Neo,sansür yok!
NEO:Nereye yok mına koyim,Matrix'e giremiyorum lan,Sivas 2.Asliye Hukuk mahkemesi engellemiş!

# Almanya maçından sonra Hiddink'in hocalığını tartışanlara laflar hazırladım...

# "Ben Kripton'un reisi Süpermen'im...Sen benim oğlum Süpermenlerin sonuncusu Süpermen'sin...Ne kadar kudretli,kuvvetli ve faziletli olduğunu sana söyliyeceğim:Hz Süleyman'ın zekası,Herkül'ün kuvveti,Atlas'ın tahammülü,Zeus'un selameti,Aşil'in cesareti,Merkür'ün sürati bunlar senin vasıfların ama onları kötü yollarda kullanırsan Kripton'un bütün laneti üzerine yağar..."(Türk Süpermen Süpermen Dönüyor filminden)

# Süperman demişken yeni Süpermen filminin yönetmeni belli.Zack Synder'in yöneteceği filmin senaristleri ise Christopher Nolan ve David S. Goyer ki harbiden süper olmaya geliyor Süperman.Bu konu hakkında daha geniş bildi almak için gözünüz kardeş site Kahramanlar Sinemada'da olsun.

# Öte yandan yeni 3 boyutlu Spiderman filminin kadrosu yavaş yavaş belirmeye başladı.500 Days of Summer'dan tanıdığımız Marc Webb'in çekeceği filmde Örümcek AdamAndrew Garfield oynayacak.Süpriz sayılacak gelişme ise Mary Jane'i oynaması beklenen Emma Stone'a Gwen Stacy rolünün verilmiş olması.Bu konu hakkında da geniş bilgi için adres aynı.

# Türk çizgi roman yayımcılığında da güzel gelişmeler oluyor,bunlardan bazılarını önümüzde ki günlerde burada yazacağım ama en son bomba gelişme efsanevi çizgi roman dergisi HEAVY METAL'in Türkiye'de yayımlanacağı,detayları netleştiği zaman aktarırım.

# Yeni ve son(iki filme ayrılmış biçimde) Harry Potter filminin vizyona girmesine 1 ay gibi bir süre kaldı,Harry Potter galasının Türkiye'de yapılmasını isteyen fanlar http://www.hp7trgala.com/site/ diye bir site açmış,arzu ederseniz girip destek olabilirsiniz.



# Geçenlerde can sıkıntısından okuyacak bir şey bulmak için rafları karıştırırken daha önce hiç okumadığım Kafka'nın Dönüşüm romanını buldum.Romanı okumaya başlamadan önce çok ilginç bilgilerle karşılaştım.Kitabın çevirmeni Tezer Özlü'nün yazdığı Önsöz'de 1984 basımı Can Yayınları'ndan çıkan bu çevirisinin Türkiye'de orjinal adı Die Verwandlung olan kitabın ilk kez DÖNÜŞÜM adı ile basıldığını okudum.İşte daha önce 3 çevirmen(Vedat Günyol,Arif Gelen,Kamuran Şipal) tarafından Değişim adı ile basılan romanın neden Dönüşüm adı ile yayımlanması gerektiğini belirten o yazıdan bir paragraf:

"Kafka'nın Die Verwandlung başlıklı anlatısı,bizde hep "Değişim" adıyla çevrildi ve öyle bilindi.Oysa Almanca'da Die Verwandlung,bir değişimden çok daha köktenci bir olguyu,tümüyle değişip başkalaşmayı dile getiren bir sözcüktür;burada gerçekleşen değişim değil,ama bir dönüşüm'dür,anlatıda Gregor Samsa,insanlıktan çıkıp bir böceğe dönüşür.Bu nedenle,yeni çeviride yapıtın özgün adı olan Dönüşüm'ü kullanmayı yeğledik."(Tezer Özlü-1984)

Gene aynı kitapta Kafka'nın kitabın kapağı için yayınevine endişelerini bildidiği bir mektubu var onu da ilginç buldum.

Kafka'dan Kurt Wolff Yayınevi'ne

Son mektubunuzda bana,Ottomar Starke'nin(Kapağı çizecek olan sanatçı) Dönüşüm için bir kapak resmi hazırlayacağını yazmışsınız.Bunu okuyunca küçük,ama sanatçıyı "Napoleon*"dan tanıdığım kadarıyla,herhalde çok gereksiz bir korku uyandı içimde.Yani Starke gerçekten bir kitap resimleyicisi olduğundan,doğrudan böceğin resmini yapmaya kalkışabilir gibi geldi bana.Sakın yapmasın böyle bir şey,lütfen!Niyetim,böylece onun yetki alanını kısıtlamak değil,öyküyü doğal olarak daha iyi bildiğimiçin,kendisinden yalnızca bir ricada bulunuyorum.Böceğin resmi yapılamaz.Dahası,uzaktan bile gösterilemez.Böyle bir niyet yoksa eğer,o zaman isteğimde gülünç kaçıyorsa - daha iyi.Ricamı ilertir ve desteklerseniz,size çok müteşekkür kalırım.Resimleme için benim önerilerde bulunmama izin verilseydi eğere,o zaman anneyi,babayı ve Müdür Bey'i kapalı kapının önünde gösteren,veya daha da iyisi,anneyi,babayı ve kızkardeşi aydınlık odada,yandaki karanlık odaya açılan kapıyı da açık dururken gösteren sahneleri seçerdim.(Prag,25 Ekim 1915)

* "Napeleon" Carl Sternheim'in 1915'de Leipzig'de yayımlanan öyküsü.

# Evet sonuş itibarıyla bu mektup neticesinde Ottomar Starke'nin Dönüşüm için çizdiği kapak yukarıdaki resimdir.

# Genç kadın yüzünü buruşturdu,rahatsızlığı her mimiğine acı bir iz gibi yansırken Genç Adam kendisine yaklaştı...

GENÇ KADIN:Immh

GENÇ ADAM:Neniz var Küçük Hanım?

GENÇ KADIN:1.5 Adana,1 şalgam,1 künefe.

GENÇ ADAM:1.5 Adana,1 şalgam mır mır...Borcunuz 12.5,düz 12 lira ablacım.Gene bekleriz.

# Benden şimdilik bu kadar,bir götlük olmazsa bu sefer 1 seneden daha yakın bir vakitte görüşürüz,çüzz(valla lan)

Hiç yorum yok: