1 Haziran 2010 Salı

APTALLIK DENİZİ




Geçmişten adam hisse kaparmış... Ne masal şey!
Beş bin senelik kıssa yarım hisse mi verdi?
“Tarih”i tekerrür diye ta’rif ediyorlar;
Hiç ibret alınsaydı tekerrür mü ederdi?


M.Akif Ersoy


"Tarih tekerrürden ibarettir" ve biz insanlık olarak Mehmet Akif'in de dediği gibi o Tarihten ibret almayarak yanlış tekerrürlerimizi sürdürmeye devam ediyoruz.Haçlı Seferleri'nin ilk 7'sinden ders alamadığımız için 8.si oldu,1. Dünya Savaşı bize yetmedi ki 2.si geldi ve görünen o ki uğruna yüzlerce film çekilip Oscar'ları leblebi gibi toplayan 6 milyon Yahudi'nin alçakça katledilmesine neden olan Nazi Soykırımından nam-ı diğer Holocaust'tan da ders almamışız ki ikincisi tekerrür ediyor fakat bu kez ezilen,ezen olmuş.Gerçi hakkını yemeyelim İsrail devletinin,tarihin kimi kısımlarından ders almış olmalılar ki İHH gemisine Truva Atı mualemesi yaparak içinde destek ve umut taşıyan bir gemiye müdahele ediyor,olası bir "işgale" engel oluyor.

Filistin'e giden yardımın önce Müslüman,sonra insan odaklı bir yardım olduğunun farkındayım lakin,savunulan ideoloji ne olursa olsun içinde "İnsani Yardım" cümlesi geçen bir geminin taşıdığı umuttan bile korkup,bizzat kendi Terörünü estiren İsrail Devleti savaşta ölen 6 milyon Musevi'ye ihanet ediyor.

İsrail'in Devlet Terörüne karşı sağdan soldan duyduğu kıçı kırık bilgileriyle Nazizm odaklı,Hitler'i yücelten cümleler kuran salakları yazmak dahi istemiyorum,çünkü o kişiciklerin beyninin her iki lobunuda aynı oranda kullanamayan vasat insanlar olduğunun farkındayım,beni asıl üzen salaklar yapılan yardımı "Bile bile lades" minvalinde kurdukları cümleleriyle eleştirip,İsrail'e hak verenler.Bu ne İsrail Devleti'nin ilk kan döküşü ve görünen o ki bu zihniyette ki insanların varlıklarıyla son kan döküşü olacak ama bu sefer yapılan saldırı insani vicdanın farklı dinlerinden insanların farklı dillerinden aynı çığlıkla tepki gördü "Utan kendinden İsrail!".Dublin'den,Londra'ya,İsveç'ten,Fransa'ya bir çok ülkeden tepki gördüler ve hatta bizzat kendi Yahudi vatandaşları bile son yaşananları eleştirdi,lanetledi...

Hem tepki gösteren hem de utanan bir kişide Haaretz gazetesinin yazarı,İsrail vatandaşı Gideon Levy.Ntvmsnbc'den aldığım Levy imzalı yazının bir kısmını aynen aktarıyorum:

"İsrail yine, hiç girmese daha iyi olacak bir halkla ilişkiler savaşına giriyor beyhude yere ve kendisini utandırıyor. Gazze'nin verimsiz, hukuk dışı ve etik olmayan kuşatmasını sürdürmek ve barış filosunu Gazze'den uzakta tutmak mı istiyorlar. Bunda açıklayacak hiçbir şey yok. Özellikle açıklamalar, yalanlar ve taktiklere karnı tok bir dünyaya.Sadece İsrail'de insanlar bu lekeli açıklamaları kabul ediyor.".

Böyle demiş Levy.Özellikle son cümle olan "Sadece İsrail'de insanlar bu lekeli açıklamarı kabul ediyor" çok can alıcı,çünkü diğer ülkeleri bilmem ama benim güzel ülkemde de bu lekeli açıklamaları kabul eden insanlar olacak ki İsrail'i haklı görüyorlar.Oysa ki Zalim Fabrikatör'e karşı İşçi Yaşar Usta'yı tutardık hepimiz,Paragöz müdürü değil de Mahmut Hoca'yı,Hababam'ı severik,ne zaman Fabrikatörleri Yaşar Usta'lara tercih eder olduk?Hangi yüzle bakacağız Mahmut Hoca'nın yüzüne?

"Davos Fatihi" Bay One Minute,en One Minute'lik anında sussun ve hatta gidip İsrail'den milyar dolarlık silah alsın ama biz susmayalım,önce insani benliğiz sonra dini benliğimiz isyan etsin.Onlar istediği kadar İsrail'i haklı bulsunlar ve hatta Aile Şerefi'nde ki Oktay'ın adamları olup Hasan'ı dövsünler,biz gene de susmayalım,Yaşar Usta gibi tepki gösterelim.

Levy'nin bahsettiği "aptallık denizi"nde yüzüp ben ille de susacağım,güçlü olanın şakaklarına masaj yapacağım derseniz de,size Alman rahip Martin Niemöller'in özlü bir sözünden alıntı yaparak,alıntı ile başladığım yazıyı alıntı ile kapatmak suretiyle cevap vermek isterim.Söz de geçen ırkları ve ideolojileri günümüze uyarlamak serbesttir:

"Naziler önce komünistleri tutukladılar;sıra nasılsa bana gelmez diye ses çıkarmadım.Sonra Yahudiler'i tutukladılar, yine bana sıra gelmez diye ses çıkarmadım. Sosyal demokratları tutukladılar, yine ses çıkarmadım. Sıra bana geldiğinde etrafıma baktım, benim tutuklanmama ses çıkaracak kimse kalmamıştı"


DÜZELTME:Gazetemezinin fi tarihte ki sayısında Alman Şair Bertolt Brecht tarafından söylendiğini yazdığımız söz aslında Alman rahip Martin Niemöller'e aittir,bu hata için özür diliyoruz,hatayı yapanı dövdüm!

Hiç yorum yok: